فناوری اطلاعات,,,,الکترونیک


   وبلاگ تخصصي الكترونيك و فناوري اطلاعات
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 532
بازدید کل : 13583
تعداد مطالب : 187
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1


طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

به وبلاگ الكتروIT خوش آمدید
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

دنیای بازی های جدید
وب سایت رسمی فرهاد مجیدی
HMFun.loxblog.com
kharide sharj hamrahe aval
دانلود بازی های کامپیوتری
فناوری اطلاعات
انجمن مهندسین برق و الکترونیک آمریکا
پرسه های شیشه ای
همگام سازی شکری
سایت اطلاع رسانی کنفرانس ها
سایت آموزش مجازی مدارس امریکا
وبلاگ تخصصی کامپیوتر
دانشگاه تهران
روزنامه جام جم
هفته نامه عصر ارتباط
جدول زیبای مندلیف با جزئیات بیشتر
علم روز دنیا
اخبار IT
اخبار فناوري اطلاعات
آموزش زبان انگليسي
واژه نامه c.p.h
بانک کد های طراحی سایت+ابزار فلش+دانلود نرم افزار
بانک کد های طراحی سایت+ابزار فلش+دانلود نرم افزار
ترجه آنلاين متون
انجمن رباتيك
مرجع برنامه نويسي
دانلود مقالات رايگان
فني لرن
آموزش آنلاين زبان هاي خارجي
دانلود رايگان كتاب
دانلود نرم افزار
وبلاگ تخصصي برق
عنوان لینک
دنياي الكترونيك
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان الكترو IT و آدرس subphonix.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» مشاهير نانو

ريچارد. پي .فاينمن فيزيكدان آمريكايي و استاد فيزيك انستيتو كالتك در سال 1959 مقاله اي را درباره ي قابليتهاي فناوري نانو در آينده منتشر ساخت.با وجود موقعيت هايي كه توسط بسياري نا آن زمان كسب شده بود.ريچارد.پي.فاينمن را به عنوان پايه گذار اين علم مي شناسند.فاينمن كه بعدها در سال 1965 جايزه نوبل را در فيزيك دريافت كرد در يك مهمتني شام توسط انجمن فيزيك آمريكا برگزار شده بود سخنراني كرد و ايده فناوري نانو براي عموم مردم آشكار ساخت.

ريچارد ارت اسمالي استاد شيمي دانشگاه رايس در هوستون ايالت تگزاس ايالات متحده مي باشد ايشان به همراه دو نفر ديگر از همكارانش به نام هاي روبرت كورل استاد شيمي دانشگاه رايس و هارولد كروتو استاد دانشگاه ساسكس موفق به كسب جايزه نوبل شيمي در سال 1996 براي كشف فلورين شدند.ايشان هم اكنون بر روي نانو لوله هاي كربني مشغول كار است و به عنوان يك فرد خبره بر روي ايده نانو تكنولوژي مولكولي مطرح مي باشد.

روبرت اي فريتاس مدير تحقيقات موسسه ساخت مولكولي است.وي در رشته  هاي فيزيك روانشناسي و حقوق تحصيل كرده است و بيش از 150 مقاله فني و عمومي با موضوعات مختلف علمي مهندسي و حقوق نوشته است.



نويسنده : niloofar | تاريخ : سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» نانو تكنولوژي از كجا آمده است؟

اولين بار ريچارد فاينمن برنده جايزه نوبل فيزيك پتانسيل نانو علم را در يك سخنراني تكان دهده با نام "در پايين اتاق هاي زيادي وجود دارد " مطرح كرد.فاينمن اصرار داشت كه دانشمندان ساخت وسايلي را كه براي كار در مقياس اتمي لازم است شروع كنند.اين موضوع مسكوت ماند تا اينكه اريك كسلر (دانشجوي تكميلي MIT نداي فاينمن را شنيد و يك قالب كاري براي مطالعه "وسايلي كه توانايي حركت دادن اشياي مولكولي و مكان آنها را با دقت اتمي دارند" ايجاد كرد كه در سپتامبر 1981 در مقاله اي با نام "پروتئين راهي براي توليد انبوه مولكولي ايجاد مي كند" آن را ارايه داد.

در كسلر آ را با كتابي به نام "موتوهاي خلقت" دنبال كرد و توسعه مفهوم نانو تكنولوژي را همانند يك كوشش علمي ادامه داد.اولين نشانه هاي ثبت شده از اين مفهوم نانو تكنولوژي تغيير مكان دادن اشيا مولكولي در سال 1989بود موقعي كه دانشمندي در مركز تحقيقات آلمان IBMاتم هاي منفرد گزنون را روي صفحه نيكل حركت داد تا نام IBM را روي سطح نيكل نقش كند.

كي ايرك در كسلر در 25 آوريل 1955 در اوكلند ايالت كاليفرنياي ايالات متحده آمريكا به دنيل آمد.پدرش آلن باري در كسلريك مدير مشاور بود مادرش هازل ادناگاسمن يك آيويدلوژيست و يك متخصص در رشته آسيب شناسي بود.وي در پژوهشگاه فناوري ماساچوست مشغول به تحصيل شد و ليسانسش را در شته علوم در سال 1977 و فوق ليسانسش را در رشته مهندسي در سال 1979 به پايان رسانيد.سپس دكترايش را با نظارت ماروين مينسكي در همان پژوهشگاه آغاز نمود و در نهايت در سال 1991 موفق به اخذ دكترا در رشته فناوري نان مولكولي شد.او مشهورترين شخصيتي است كه در زمينه شناساندن پتانسيل فناوري نانو مولكولي به عموم جامعه كارهاي اساسي انجام داده است.

در سال 1975و 1976 در كسلر وارد مطالعات تابستاني ناسا شد.او توانست ورقه نازك فلزي كه تنها چند 10 اتم ضخامت داشت را توليد كند و از آن به عنوان ايده اي براي ساخت بادبان هاي قايق هاي خورشيدي با بازده بالا استفاده كند.

 


ادامه مطلب ...
نويسنده : niloofar | تاريخ : سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» اولين نانو چه بود؟

در واقع نانو چيزي نيست بلكه اين مواد در مقياس نانومتر هستند كه خواص شگفت انگيزي از خود نمايش مي دهند.به عوان مثال همگان مي دانندكه در طبيعت از كربن دو شكل كاملا مختلف گرافيت و الماس با تفاوت هاي مشهود و محسوس ظاهري و خواص فيزيكي وجود دارد به گونه اي كه گرافيت از نرم تيرن مواد موجود طبيعت و رساناي الكتريكي و در نقطه مقابل آن الماس از سخت ترين مواد قابل دسترس براي بشر و نيز بهترين عايق هاست.تفاوت اين دو گونه در تشكيل يك پيوند كووالانسي در شبكه اتم هاي الماس است.در سال 1985شكل جديدي از از كربن به صورت آزمايشگاهي كشف شد به نوعي آغازگر علمي نانو قلمداد مي شود.اين شكل جديد فولرنfullereneنام نهادند.

توپ هاي قديمي را خاطر بياوريدكه از تكه هاي سياه و سفيد تشكيل شده بود فولرن دقيقا چنين ساختاري دارد يعني با شست اتم كربن توپي درست مي كنند كه از پيوندهاي شش تايي و پنج تايي كربن ها تشكيل شده است.در اين كره هيچ پنج ضلعي مجاور هم نيستند درست مانند توپ هاي چهل تكه قديمي!

اين فولرن خواص بسيار جالبي داشت.بار الكتريكي آن به شكل منحصر به فردي در مركز كره قرار داشت كه تعادل كره متشكل از شصت كربن را در مقابل فشارها و ضربات سنگين به شكل تحسين برانگيزي افزايش داده بود.عدها بر تعداد كربن ها افزوده شد و فولرن هايي با هفتاد كربن ساخته شد كه بعدها تا پانصد و شصت كربن افزايش يافت.بعدها فولرن هايي ساخته شد كه شبيه به خربزه بودند و ابتدا و انتهاي اين خربزه را آنقدر كشيدند تا شبيه به لوله شد و اين گونه بود كه نانولوله ها nanostubesساخته شدند كه از داخل آن ها بيست اتم كربن مثل به آدم نمي توانستند با هم عبور كنند.

با كاهش تعداد اتم هاي محيط اين لولهقطر كاهش يافت و در نهايت با رساندن قطر اين لوله ها به چهل نانومتر نانوسيم ها ساخته شدند كه رشته هاي DNAرا مي توان نمونه طبيعي نانوسيم ها دانست.اين گونه بود كه نانوتكنولوژي به شيوه اي آبرومندانه متولد شد.



نويسنده : niloofar | تاريخ : سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» به نام نانو به كام ما

اگر بيني چوبي يك متري پينوكيوي دروغگو را به يك ميلياردقطعه تقسيم كنيد هر قطعه آن يك نانومتر درازا خواهد داشت. پس هر يك ميلياردم متر را يك نانومتر مي نامند.به دانش كاربردي بررسي ماده و استفاده از خواص مواد در اين مقياس نيز نانوتكنولوژي مي گويند.بنابراين وظيفه يك نانوتكنولوژيست بررسي خواص مواد مختلف در مقياس نانومتر و ارايه راه حلي براي استفاده بهينه از اين خواص بود.

ايده استفاده از خواص مواد در مقياس نانومتر را اول بار ريچارد فايمن فيزيكدان نوبليست آمريكاييدانشگاه كاليفرنيا در سال 1959 با مطرح كردن اين جمله كه آن پايين ها كلي اتاق وجود دارد مطرح كرد.ايزلك آسيموف نويسنده رمان هاي علمي تخيلي در سال 1962داستان اختراع ماشيني را مطرح كرد كه مي توانست اندازه ها را بسيار ك.چك كند.در اين داستان يك سفينه با سه سرنشين تا مقياس 100سلول كوچك شده و در خون يك بيمار وارد مي شوند تا راه حلي براي نجات وي پيدا كنند.اريك نانوتكنولوژي را براي اين حوزه از علم انتخاب كرد.در همان زمان خطرات زيست محيطي محصولات نانوتكنولوژي بارها توط اريك در كسلر گوشزد شد.بيل جوي يك بنيان گذار شركت sunmicrosystems نيز در كسلر در تهيه بيش از دو هزار مقاله كمك فراواني كرد.

 



نويسنده : niloofar | تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب